• niedz.. mar 26th, 2023

Jak uzyskać najwięcej z obsługi informatycznej dla firm

Osbługa informatyczna firm co jest plustem i minusem przy umowie na informatyczną obsługę małych firmśrednich firm.
Informatyczna obsługa firm czyli serwis informatyczny dla średnich firm.

Firmy mają kilka opcji, jeśli chodzi o outsourcing IT. Należy jednak wziąć pod uwagę wiele czynników, w tym koszty, strefy czasowe i komunikację. Zlecając zadanie stronie trzeciej, firma może zapewnić, że jej dane są bezpieczne, a praca jest wykonywana tak szybko, jak to możliwe. Ponadto, długoterminowe umowy pozwalają firmie zdjąć aktywa z jej ksiąg.

Strefy czasowe

Aby uzyskać jak najwięcej korzyści z projektu outsourcingowego, należy wziąć pod uwagę różne strefy czasowe. Na przykład amerykańska firma na zachodnim wybrzeżu jest cztery do pięciu godzin za wschodnim czasem standardowym (EST), podczas gdy firma w regionie LATAM jest dziewięć godzin przed centralnym czasem standardowym (SST). Gdy obie strefy czasowe nie są wyrównane, czas współpracy online może zostać zredukowany do zera lub nawet całkowicie zniknąć.

Kolejnym wyzwaniem jest zapewnienie produktywnej komunikacji. Kiedy pracujesz nad rozwojem oprogramowania, komunikacja jest kluczowa. A kiedy masz do czynienia z ludźmi w różnych strefach czasowych, jest jeszcze ważniejsza. To może być różnica między sukcesem a porażką. To, czy różnica czasu jest właściwa, czy nie, może sprawić, że projekt zostanie zrealizowany lub przerwany, a upewnienie się, że wszyscy pracują w tym samym czasie, jest niezbędne.

Jeśli chodzi o obsługę IT dla firm, musisz wziąć pod uwagę strefy czasowe. Podczas gdy wiele firm może współpracować z deweloperami offshore z dowolnego miejsca na świecie, mogą nie być w stanie spotkać się z Tobą w preferowanej strefie czasowej. Jeśli jest to problem, możesz zamiast tego wybrać opcję nearshore. Nearshore IT outsourcing jest doskonałym wyborem dla wielu firm. Jednak musisz również wziąć pod uwagę region, w którym planujesz prowadzić działalność. Istnieje kilka regionów w Azji, które są idealne dla rozwoju oprogramowania.

Strefy czasowe mogą utrudniać komunikację z dostawcami offshore, zwłaszcza w ciągu dnia. Call center dostawcy usług będzie prawdopodobnie otwarte w określonych przez Ciebie godzinach. Jednak może to również wpłynąć na zdolność do zarządzania spotkaniami w celu przeglądu statusu i planowania.

Koszty

Outsourcing IT może pomóc firmom zmniejszyć koszty i czas realizacji dużych projektów. Może również zapewnić strategiczną wiedzę technologiczną. Niektóre firmy zlecają prace IT na zewnątrz, ponieważ ich wewnętrzny zespół jest przeciążony. Jednak koszty outsourcingu IT są zależne od wielu czynników. Oto niektóre z nich: 1. Lokalizacja geograficzna dostawcy outsourcingu

2. Zatrzymane zasoby technologiczne: Niektóre firmy mają stały personel wewnętrzny, który może obsługiwać specjalne projekty i wprowadzać zmiany w procesie pracy. Jednakże, jeśli chodzi o outsourcing, zlecenia zmian muszą być zatwierdzone przez dyrektora finansowego. Zlecenia zmian kosztowały kierowników ich pracę, więc podpisana umowa jest niezbędna. Koszty outsourcingu dla zatrzymanych zasobów technologicznych są często niższe niż dla zasobów wewnętrznych.

3. Cena: Cena obsługi informatycznej firm jest bardzo zróżnicowana w zależności od dostawcy. Poziom i rodzaje usług świadczonych przez różnych dostawców są kluczowymi czynnikami w określaniu kosztów. Należy również pamiętać, że nie wszyscy dostawcy usług IT stosują ten sam model cenowy. Dlatego ważne jest, aby omówić cele biznesowe z potencjalnymi dostawcami usług outsourcingowych przed sfinalizowaniem umowy.

4. Korzyści z outsourcingu obsługi informatycznej dla firm: Outsourcing obsługi IT dla firm może pomóc firmom obniżyć koszty rozwoju i poprawić jakość usług. Ostatnie badanie Gartnera wykazało, że firmy zlecające na zewnątrz obsługę IT dla firm mogą zaoszczędzić do 15% na swoich ogólnych budżetach IT. Ważne jest, aby pracować z doświadczonym partnerem outsourcingowym, aby uniknąć błędów, które mogą prowadzić do przekroczenia kosztów.

Obsługa informatyczna firm pociąga za sobą koszty technologii i pracy. Jednak outsourcing IT umożliwia firmom dostęp do ekspertów na żądanie, a także najnowszych narzędzi do cyfrowej transformacji. Zapewnia również, że ich infrastruktura IT jest zoptymalizowana. Pomimo korzyści płynących z outsourcingu, zatrudnienie wewnętrznego działu IT do prowadzenia codziennych operacji może być kuszące. Potrzebujesz kogoś, kto zapewni działanie drukarek i aktualizację haseł.

Komunikacja

Komunikacja jest istotną częścią zarządzania wydajnością, ustalania celów, przekazywania umiejętności i utrzymywania zadowolenia klientów. Idealnie byłoby, gdyby komunikacja rozpoczęła się na długo przed rozpoczęciem projektu. W ten sposób obie strony widzą, że sprzedawca rozumie zobowiązanie wobec klienta i rozumie, jak skutecznie reagować na jego potrzeby.

Usługi outsourcingu komunikacyjnego mogą zaspokoić różnorodne potrzeby projektowe Twojej firmy, od usług wirtualnej recepcjonistki po złożone usługi krytyczne dla biznesu. Usługi te mogą pomóc w optymalizacji wydajności, zmniejszeniu ryzyka i dodaniu innowacyjnych rozwiązań. Korzyści z outsourcingu komunikacyjnego są liczne i obejmują wszystkie rodzaje firm i branż. Podobnie jak w przypadku outsourcingu service desk, outsourcing komunikacyjny oferuje efektywny kosztowo sposób poprawy wydajności działów wewnętrznych i usprawnienia komunikacji.

Ponieważ komunikacja jest kluczowa dla sukcesu każdego projektu, ważne jest, aby mieć jasne wytyczne, jak często będziesz komunikować się ze swoim zespołem. Zbyt rzadka komunikacja może spowodować rozbieżność oczekiwań. Z drugiej strony, zbyt wiele komunikacji może zdemotywować członków zespołu i sabotować linię czasu. Dlatego ważne jest, aby znaleźć równowagę między komunikacją a spotkaniami. Ustal wytyczne i oczekiwania zarówno dla spotkań, jak i rozmów, i pamiętaj, aby wziąć pod uwagę doświadczenie zespołu.

Komunikacja jako element obsługi IT dla firm jest kluczowa dla sukcesu biznesowego. Obecnie klienci oczekują od firm, że będą reagować i komunikować się z nimi w znaczący sposób. Z kurczącymi się budżetami i rosnącą presją, wiele firm zwraca się ku outsourcingowi w zakresie komunikacji z klientami. W rezultacie, te usługi outsourcingowe mogą pomóc firmom w realizacji ich celów i utrzymaniu pozytywnych relacji z klientami.

Przy wyborze partnera outsourcingowego należy omówić aktualny stan organizacji i cele projektu. Jest to istotna część procesu due diligence i buduje solidny plan dla przyszłej relacji. Ponadto należy omówić kwestie techniczne, implikacje kulturowe, analizy finansowe i inne czynniki zewnętrzne, które mogą mieć wpływ na wynik projektu. Bez właściwej analizy due diligence projekty outsourcingowe prawdopodobnie zakończą się niepowodzeniem.

SLAs

Tworząc SLA na outsourcing IT dla firmy, należy najpierw zastanowić się, jakie usługi będą świadczone. Powinno być jasne, jakie są Twoje oczekiwania wobec usług, np. ile godzin usługa będzie dostępna i ile osób będzie odpowiedzialnych za zapewnienie ciągłości usług. Ponadto, powinno być jasne, jakie są obowiązki dostawcy w kwestiach wsparcia. Umowa SLA powinna również wyjaśniać, w jaki sposób dostawca usług będzie komunikował się z klientem.

Umowa o poziomie usług powinna być jak najbardziej szczegółowa, a jednocześnie na tyle elastyczna, aby można ją było dostosować do zmieniających się potrzeb firmy. Możesz użyć kredytów serwisowych jako zachęty dla dostawcy usług do przekroczenia poziomu usług. Należy również rozważyć implikacje kosztowe wszelkich zmian w obciążeniu pracą. Dobre SLA będzie również jasne i zwięzłe.

Metryki dla SLA powinny być łatwe do zmierzenia i znaczące dla dostawcy usług. Jeśli masz problemy z określeniem metryk, Twój dostawca powinien być w stanie pomóc. Dostawca powinien doradzić, które metryki są najlepsze dla konkretnych potrzeb. Jeśli metryka jest trudna do zebrania lub ma zbyt wiele zmiennych, utrudni to określenie, czy SLA jest spełnione.

Umowy SLA są istotną częścią umów outsourcingowych. Pomagają one zapewnić jakość usług i płynne relacje biznesowe pomiędzy obiema stronami. Ponadto, pomagają obu stronom mierzyć swoje wyniki w stosunku do standardów SLA.

Dane adresowe:

AKTE Obsługa informatyczna firm – Outsourcing IT – Kontakt
ul. Morasko 17, 61-680 Poznań
Telefon: 784 380 784
Telefon: 784 898 784
opłata za połączenie wg taryfy operatora
e-mail: [email protected]